lördag, oktober 27, 2012

Två glas vin

Ikväll gick jag och Lena spontant på Katalin. Vi drack vin och vi såg en spelning och hade det allmänt bra. Det var inte igår den relativt nyblivna småbarnsmorsan hade tid och möjlighet med en sån kväll så det satt finfint för oss båda två. Träffade min gamla bekant E gjorde jag också och det var faktiskt ett tag sen det med.

Vi gick hem vid elva och det må vara panschisvarning på det för en sån som mig som inte har några små knoddar men fan vad det tar på att pendla och att sova 5-6 timmar per natt bara. Nog för att jag piggnade till i kylan ute men det känns mycket skönt att vara hemma redan före tolv.

Målade förresten naglarna med glitternagellack idag. (Det var bra pris på nagellack förra veckan men klent utbud.) Jag kände ett barns besvikelse när jag insåg att lacket på naglarna blev genomskinligt med silverglitter i och inte alls supersilvrigt med silverglitter. Men ytan är härligt sträv att skrapa på.

Nu är det dags för en macka och sedan mycket välkommen sömn! Imorgon ska jag läsa några böcker och skriva en hemtenta. Heh.

Inga kommentarer: