söndag, juli 22, 2012

Nytt

Sitter i mitt nya hem. Min nya lya. Kylskåpet snattrar, eller gnyr. Kanske pratar det med mig? Det låter som att det bor en and i det när det jobbar. Man vänjer sig...

Ute är det nästan becksvart och det får mig att sakna norrlandskustens sommarhimmel. Det är inte juniljust där heller, men det är ljusare.

Ljus har jag ändå fått i min lägenhet. Lampan i rummet har kommit upp men eftersom rummet är försett med en dimmer så funkar det inte med vanliga simpla lågenergilampor. Dimmern måste vara anpassad för lågenergilampor och lågenergilampan måste vara anpassad till dimmer. Nu sitter det en 40W glödlampa där. En klar. Klara 60W säljs inte längre. Men matta då? Var är de?

Nu ska jag dricka mer citronlemonad. Och lyssna på ett sommarprat. Imorrn blir det loppis!

Inga kommentarer: