tisdag, juli 17, 2012

Högsommar

Almanackan säger högsommar, vädret säger annorlunda. Jag är åter på slätten efter nästan två veckor längs norrlandskusten. Hade gärna stannat kvar längre men har ju saker att ta itu med här. Flytt och sådär. Med lånad bil är det tänkt att jag ska skjutsa lite kartonger med pryttlar innan päronen kommer hit och hjälper mig med det sista om en och en halv vecka.

Imorrn kommer hyresvärd A-K hit för att hämta lite saker och träffa mäklare. Jag måste upp skittidigt vilket kommer bli jobbigt då mitt dygn är helt vridet nu. Och så måste väl lägenheten se okej ut inför mäklarens granskande blick och eventuell fotografering. Sängen tar hon med sig också A-K. Det hade jag inte räknat med men någonstans i bakhuvudet ändå befarat. Så tills jag lyckats prova ut och beställa hem ny säng från stora möbelvaruhuset så är det tältsäng som gäller...

Inga kommentarer: