tisdag, februari 16, 2010

Blöbb

Jag är lite oinspirerad till det här skrivandet för närvande. Jag känner mig dammig. Somliga dagar känner jag mig reducerad till en trött pendlare som kommer hem till ett diskberg.

Idag var pendeln 6 min sen till stationen. Insåg att jag skulle missa min anslutning och få vänta ytterligare en halvtimme. Detta hade jag verkligen inte lust med. Jag hatar den jävla perrongen och den kalla stationen. Jag var jättehungrig och ville verkligen inte lägga pengarna på en pressbyråmacka. Tog mig till Centralen för att hugga första bästa SJ-pendel hem. Köpte biljett, köpte macka (Inte från Pressbyrån.) och gick till tåget. Som inte kom förrän ett bra tag senare. Summan av kardemumman så blev jag 27 min sen och fick betala 72 spänn för de tre minuter jag tjänade. Det positiva var väl att jag fick några minuter i värmen i alla fall, fick äta en godare macka och sedan fick sova ostört hela vägen hem. Men ändå! Lite mat och ett semmelinköp senare och jag är pank.

Jag är dock inte den som klagar.

Inga kommentarer: