måndag, september 28, 2009

Måndag igen

Så var det måndag igen. Jag äter havregrynsgröt och mammas hemgjorda lingonsylt. Till det dricker jag lite kaffe. Kaffe som aldrig blir riktigt gott i min kaffebryggare. Jag har sökt ett jobb idag också, ett gymnasiejobb i Stockholm som jag med största sannolikhet inte blir kallad till intervju för. Trött är jag idag, jättetrött. Somnade sent. Kom hem till stan sent efter att ha varit hemma hos mamma och pappa i helgen.

Det var skönt med en sväng norrut. Jag har njutit av fint höstväder, hälsat på ett par kompisar, ätit världens godaste trattissoppa, druckit fin skotsk whisky, lånat en digital systemkamera, slappat och åkt motorcykel. Att jag missade det bokade tåget upp, fick köpa en ny biljett och sedan fick dela tågvagn med ett högljutt företagsbowlinglag är en helt annan historia. En historia jag jobbar på att förtränga.

Nu är det dags att rycka tag i lite fler grejer här. Att söka ett jobb räcker inte för dagen. Det ska fyllas i papper, åkas till Apoteket, handlas mat, hämta ut ett paket, betalas räkningar och annat spännande.

Inga kommentarer: