lördag, juli 11, 2009

Försök

Jag försöker. Jag försöker tänka klart. Jag överväger strategier. Funderar över vad som håller och vad som inte håller. Vilka krav jag kan ha på mig själv och vilka jag inte kan ha på mig själv. Påminner mig själv om vad jag kan påverka och vad jag inte kan påverka. Konstaterar att jag är tjurig. Medger kanske motvilligt att jag måste vara snällare mot mig själv. Det är så mycket saker i livet som mest har med tid och väntan att göra, tid och väntan utan garantier. Till viss del är det bara att gilla läget, till viss del kanske det måste till nåt nytt. Det är balansen däremellan som är knepig. Mest handlar det nog bara om att fortsätta försöka, när det gäller både det ena och andra. Så jag försöker, och hoppas att nån till slut inser vilket kap jag är. Och det gäller både potentiella arbetsgivare och potentiella lovers tror jag.

Inga kommentarer: