söndag, juni 24, 2007

The point of no return

Om femton timmar är det dags att sätta fötterna i sandalerna och knalla iväg. Undrar hur många timmars sömn jag kommer ha lyckats skrapa ihop då. Inatt somnade jag fyra. Imorgon måste jag kliva upp strax efter sex. Jag har redan hunnit drömma den obligatoriska jobbångestdrömmen, att jag kommer åt helvete för sent till jobbet. Sådär sent så att arbetsdagen är slut. I verkligheten har jag nog aldrig varit senare än typ sju minuter. Peppar, peppar... Åh vad jag hoppas att jag får vara ledig nästa sommar!

I övrigt är jag lite rastlös. Kan ju bero på jobbandet och så, men också på att det tar nåra dar att acklimatisera sig tror jag. Och för att jag inte riktigt vet var jag ska göra av mig själv rent allmänt.

Idag läste jag förresten i ST att stockholmarna har noll koll på det landskap där jag är född och uppvuxen. Dom visste oftast inte ens om det låg norrut eller söderut och ibland inte ens om det var ett landskap eller om det låg i Sverige. Ganska oberoende av ålder var det också. Ignoranta jävlar...

Nu ska jag gå och hänga tvätt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fast ärligt talat har jag sjukt dålig koll på Närke också... helt utan att vara ignorant.
Har lyckats lära mig att Örebro ligger där.. tror jag.. och numera vet jag att Örebro ligger lite västerut.

Men det är inte för att jag är ignorant.. jag har bara svårt för geografi.

Hoppas det går kalas att jobba idag. Själv skulle jag upp vid 7, men klockan blev 9 innan jag snoozat färdigt...

Anonym sa...

Jamen det var helt bisarrt vad dåliga dom var!

Det gick bra att jobba fast det var mycket reklam och tog tid. Och eftersom jag bara är anställd på 6h/dag känns det som att jag varje dag kommer få vara noga med att påpeka att jag får rätt mertid (eftersom det för mig är omöjligt att hinna med det jag ska göra på 6h). Suck. Sov inget...typ inget alls, inatt heller så nu ska jag äta lunch (mm, halv fyra) och sova.

Anonym sa...

Vattnade idag, och tog mig friheten att låna wendy mcneill-skivan eftersom min är försvunnen... brevet som nog är från adressgrejen har kommit, du kan väl maila eller smsa en adress så eftersänder jag.

Anonym sa...

Det viktiga är väl att veta vart Östermalm ligger :)

Anonym sa...

Ja Jansson, det ligger i Sundsvall mellan Södermalm och Skönsmon. ;)