söndag, juni 03, 2007

Ett glas vitt

Kom på att jag hade en öppnad flaska vitt vin i kylen. Så nu sitter jag här med ett glas och känner mig jävligt somrig. Jag har till och med kjol på mig. Nuförtiden händer det väl oftare att jag har kjol än att jag dricker vitt vin i och för sig.

Ska sätta mig och sortera lite papper och kolla på förra veckans avsnitt av Six Feet Under nu. Ska bara lyssna klart på Timbuktu först kanske. Ikväll går absolut sista avsnittet av nyss nämnda serie, i alla fall om jag fattat det hela rätt (jag trodde ett tag att vi var på säsong fem men vi är visst på sjätte och sista säsongen). Spänningen är olidlig!

Idag har jag köpt ett par beiga byxor. Det händer mig väldigt sällan. Hittade inte rätt storlek på de svarta och jag tänkte att eftersom det var linnebyxor och det är sommar så funkar det väl. Jag tror att jag gillar dom massor redan. Annars brukar jag inte komma överens riktigt med ljusa kläder jag köper. Hm, jag måste städa ur garderoben lite mer nu. Jag har avverkat strumpor, strumpbyxor och underkläder men måste ge mig in ett skoningslöst varv på resten av garderoben. Allt mög ska ut!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste rensa ur min garderob också. Hur tänkte jag när jag införskaffade alla kläder jag ändå aldrig använder??

Maria sa...

Mög är ett klart underskattat ord.

S. sa...

Ja visst är det? Där har skåningarna lyckats få till det!