tisdag, november 08, 2005

Lärande

Mycket jag pysslar med nu handlar om lärande. (Konstaterade för övrigt att det här har varit en intensiv höst.) Man lär så länge man lever, vet ni, och i helgen har jag bland annat lärt mig att i Östergötland får man ingen röd stark sås på kebaben. Suspekt, eller hur? Den röda såsen ska ju gojsa ihop sig med köttet och den vita dressingen ska vara på grönsakerna. Enda fördelen är väl att det inte blöttnas upp nertill. Jaja, jag äter sällan kebab. Men ändå! Och jag ska nog inte äta det nåt oftare i framtiden heller. Jag hade tänkt gå ner sisådär sju kilo innan året är slut. Öhh...

4 kommentarer:

milla sa...

hmm har du varit i Östergötland igen utan att hälsa på mig?... Nästa gång får du faktiskt ta dig tid att ta en fika eller nått med mig också!

S. sa...

jag vet... jag är en dålig människa. ;) skämt å sido, jag tänkte på dig men var nere en rätt kort sväng och mestadels i metropolen mjölby. nästa gång får jag höra av mig. :)

milla sa...

vad ränner du här så mkt för nu helt plötsligt och vad gör man i mjölby av alla ställen ;) nu får du ta och berätta vad har du på g här? blir ju nyfniken ;)

S. sa...

hehe. jadu, det är ju en befogad fråga. ;)