söndag, mars 31, 2013

Påskdagen

Har tagit det jävligt lugnt idag med. Vaknade senare än jag gjort på sistone, delvis pga övergången till sommartid. På eftermiddagen var jag en sväng och hängde med katten jag ser till i helgen. Klappade, lekte, gav godis, hittade lådan med torrisar så jag kunde fylla på, rensade i kattlådan och sådär.

Fick reda på att en gammal kompis varit allvarligt sjuk senaste halvåret. Det var längesedan jag träffade henne, hon är inte så aktiv på fejan och informationskanalerna oss emellan är inte lika väl trafikerade som förr. Jag blev lite chockad och ledsen men är glad att jag frågade när jag misstänkte att något var fel. Jag är också glad att hon sakta men säkert verkar vara på väg att ta sig tillbaka till livet. Livet blev så väldigt påtagligt och det jag fick beskrivet för mig rimmar så illa med bilden jag har av den här personen.

Sedan återvände irritationen från igår men jag orkar varken försvara mig eller förklara mig mer. Speciellt inte när det bara ger upphov till ny irritation.

Inga kommentarer: