söndag, december 11, 2011

In i kammarn, efter hammarn

Jag har ont i ena stortån och funderar emellanåt på att göra som Pelle Plutt och dra en spik i fanskapet. Tveksam metod dock så jag har kontaktat vårdcentralen. Det kan man göra via nätet numera, via ett fancy system istället för att maila lite godtyckligt. Så då var jag tvungen att skaffa mig e-legitimation först. Nä, jag hade ju ingen sådan sedan innan eftersom tekniken krånglat varje gång jag försökt. Nu fungerade det dock! Så då ska jag visst få besked om tid inom några dagar då. Den digitala papperskvarnen ska mala lite först. Tåskrället sitter väl kvar tills dess så det är väl ingen brådska. Har jag tur kanske jag till och med får en tid jag kan.

Dagens mission var att hitta min ljusslinga. Har inte använt den sedan jag hade den i ett fönster i min förrförra lägenhet men så hittade jag den i somras när jag flyttade och tänkte jag skulle sätta upp den till jul. Nu är det omöjligt att hitta den! Eftersom jag ville ha med den hit så antar jag att jag inte la den i någon av kartongerna som förpassades till andras förråd. Eller?

Jag hittar den säkert till påsk eller nåt.

Inga kommentarer: