tisdag, maj 11, 2010

Finkulturell

I fredags var jag och såg Lo Kauppis Bergsprängardöttrar på Södra teatern. Den var bra och gav upphov till en hel del tankar. Ikväll var jag och såg En midsommarnattsdröm på Uppsala stadsteater. Den har blivit rätt omskriven, mest på grund av den lite otippade Özz Nujen i rollen som Puck. Han var strålande som Puck. Uppsättningen som sådan var om inte strålande så i alla fall riktigt bra. Rätt ojämn skulle jag säga men jag har i alla fall träningsvärk i skrattmusklerna. Men jag gillade det mesta, vissa delar väldigt mycket. Bäst var Özz och kvinnan som imiterade Mona Sahlin. Det var några skolklasser där och det var kul att se. Özz fick med dem in i föreställningen från början, speciellt en fordonsklass från Enköping. De svarade på en gång liksom. Jättekul!

Inga kommentarer: