lördag, mars 27, 2010

Livet

Livet fortsätter. Rullar på. Lektioner, tåg, rätta uppgifter i en aldrig sinande ström, sova för lite och så vidare. Solen skiner emellanåt och jag såg en nässelfjäril igår. Våren vill dock inte riktigt titta fram på allvar.

Ikväll sitter jag hemma och begrundar saker. Egentligen är det väl inte så mycket begrundande i och för sig. Hemma är jag i alla fall och tar det lugnt. Har ett Six Feet Under-maraton igen. Befinner mig på säsong fyra nu. Vänjer mig lite vid mina glasögon och låter liksom saker och ting passera utan att granska dem alltför noga. Försöker låta saker vara, låta dem vila, även om det uppenbart att de finns där.

Igår fikade jag med Hillevi som jag inte sett på ett par år, det var på tiden. Sen tog jag tåget hem. Fick trassla lite eftersom Upptåget var inställt pga "tidigare polisingripande". Jag trodde jag hört alla anledningar som finns redan. Det kanske jag har i och för sig. Åkte direkt till Em där jag fick pasta och en öl. Sen snackade vi om livet och politiken tills det var natt.

I torsdags drack jag också öl, men då med någon jag inte känner. Det var trevligt, intressant och ganska bisarrt. Det stannar nog där.

Förut idag trodde jag att jag höll på att bli sjuk. Ett diffust halsont förföljde mig sedan igårkväll. Förhoppningsvis var det bara konsekvenser av den kroniska åkomman pratsjuka.

2 kommentarer:

Maja sa...

Torsdagsölen lät spännande..? :) Skulle vara kul att se hur glasögonen blev! (bild, hint hint)

S. sa...

Torsdagsölen, som blev lite bisarr när ett random pucko la sig i, tog över konversationen och bytte ämne. Det ser ut att få en follow up faktiskt. Utan pucko förhoppningsvis.

Jorå, ska väl ta och ordna glasögonbild.