söndag, februari 19, 2006

Diskbänksrealism

Såg en film på TV igår. Den var från 1981 och hette Sally och friheten. Ewa Fröling spelade Sally. Kan inte påminna mig om att jag någonsin hört talas om den så jag var bara tvungen att se den. Filmen började med att Sally gör en abort, och slutar med att...Sally gör en abort. Stundtals riktigt naturalistiskt, ja inte själva aborten dock tack och lov. Självklart arbetade Sally som socialsekreterare och skulle i filmens början precis skilja sig från sin man (med vilken hon hade ett barn men alltså inte ville ha ett till). Dottern flyttar senare till fadern och Sally trasslar in sig i en ny problematisk relation. Filmen var rätt intressant faktiskt, sociologiskt liksom.

Nu ägnar jag mig mest åt min egen diskbänksrealism. Inte för att mitt liv suger fullt så mycket, men jag sitter med en planering som ska in imorrn och den planeringen borde jag ha stökat undan redan i fredags. Å andra sidan har jag ätit en semla, druckit en trocadero och även hittat en tröja jag glömt bort att jag hade. Och så har jag pratat med Limpan och med fru Persson.

Inga kommentarer: