fredag, augusti 12, 2005

Sydligare breddgrader

I onsdags åkte jag till Uppsala och hann i princip bara hem och vända innan jag begav mig till Limpan för att göra sushi. Ja, jag tittade i och för sig mest på men gott blev det! På torsdag eftermiddag åkte jag så sedan till Stockholm. Mötte Hanna i Gamla stan och käkade en sallad och delade på nåra öl. Tog båten ut till Djurgården och Skansen där vi såg Lasse och Hovet. Kanonbra var det! Dessutom kom det INGET REGN! Lovely. Stackars H. skulle upp tidigt men jag sov som en klubbad säl tills mitt på dagen då jag började masa mig upp. Käkade frukost och lyssnade på bra musik innan jag tog tunnelbanan in till stan. Gick en snabb sväng på stan och mötte sen H. i Kungsan. Vi köpte glass och satte oss vid vattnet och tittade på båtarna. Efter ett tag fick vi sällskap av Kristin. Jag var inte tillbaka i Uppsala förrän vid halv sju-snåret. Gick en sväng på stan innan jag masade mig hemåt. Nu är det tänkt att jag ska fixa och greja lite. Lyssnar på en Lisa Ekdahl-bootleg som jag fått. Det är inte det enda jag fått med posten den här veckan. Med Lisa kom även Elin och Anna. Innan det kom Ani och lite skrot på dvd. Och så Moneybrother med dvd som jag beställt. En bok fick jag också, om blandband! Antagningsbeskedet, det som jag väntat på, kom hit till Uppsala. Det blir lärarprogram nu tre terminer framöver!

Inga kommentarer: